Hovedsæson vs. skuldersæson
’Samsøkalender’
Turistattraktioner ?
Plukke-/læggesæson
Internt perspektiv
Brandidentitet ?
Miljø/delmiljøer
Tilflyttere/fraflyttere/inkarnerede Samsinge Samsø-identiteten – sådan er vi / øboånden
Samsø-mentaliteten – sådan gør vi / ejerskab over for øen
Nostalgi?!
Eksternt perspektiv
Brandimage
DK - /udenlandsk vinkel ?
’Smagen af Samsø’ / Wellness / X / Y ?
Nostalgi?
Sådan må Samsø-livet være
Samsø
Infrastruktur
Boligmarked (sommerhus, helårsbeboelse)
Lokalplan og strategier
Demografi
Historie
Kultur og kulturarv
Fritid – sport, kyst og vand
Turist-attraktioner
”Samsing-attraktioner”
Turismens udvikling
Erhvervsliv/industri/sektorer
Bæredygtighed/selvforsyning
Turismen
Sommerhus-ejeren
Sommerhus-lejeren
Camping-entusiasten
Familien på endagstur
Cyklisten
Festivalgængeren
?
Nordsjælland på en ø?
Bornholm/Skagen Segmenter
Færgen/Havnen
Spørgsmål
•Hvordan balancerer man turisten og helårsbefolkningens krav/ønsker?
•Hvordan udforman man et event/produkt for et internt (erhvervsliv, sommerhusejere, helårsbeboere, etc.) publikum, som kan fange et eksternt publikums (erhvervsliv, sommerhuslejere, ”turisten”) interesse?
•Kan der findes en ”long tail” i skulderperioden? Kan vi dyrke ”den lille turisme”?
•Hvordan lader man øboeren være medproducent under processen og ejer efter processen?
•Tænker man for konservativt når man tænker i behov i stedet for visioner?
•Kan man gavne klient/bruger uden at dække et behov?
•Hvor skal fokus lægges – på objektet eller narrationen bag?
•Hvordan balancerer man ud-af-boksen tænkning og tilfredsstillelse af klient/bruger?
Og en lille visuel præsentation af gruppens medlemmer:
Ingen kommentarer:
Send en kommentar